On-premises udgaven af Dynamics 365 Business Central

Business Central On-premises - hvad betyder det?

Med On-premises udgaven af Business Central vælger du selv, hvor dit data skal opbevares – på egne servere eller en hostingpartner, du har tillid til.

Vælger du Cloud udgaven, bliver din løsningen hostet på Azure, et lukket miljø hos Microsoft. Du kan også opleve begrænsninger med Azure, hvis du ønsker tilpasninger til dit program.

Du kan vælge at købe programmet, når du køber Business Central On-premises. Du kan også vælge at betale pr. måned pr. bruger. Dvs. leje. Det afgør du selv. Derudover er der et obligatorisk abonnement fra Microsoft, når du køber en Dynamics 365 Business Central løsning – ligesom der plejer at være ved Dynamics løsninger.

Business Central On-Premise

Dét får du med en On-premises løsning

Med en Dynamics Business Central On-Premises løsning kan du få tilpasninger af dit program med Extensions eller på normal vis.
Med en Cloud løsning kan du kun få lavet tilpasninger med Extensions. Men Microsoft stiller ingen garantier for at disse Extensions, ej heller de certificerede 3. parts Extensions (apps fra Microsoft App-Source), vil fungere efter en opdatering af programmet. Desuden er det kun den leverandør, der har lavet en Extension, der kan ændre i den.

Med et Logos Update Plus abonnement vil ens program blive opdateret i passende frekvens (f.eks. hvert andet år) og i et styret forløb, der indeholder prøveopdatering og test, inden opdateringen bliver lagt i drift.
Med en Cloud løsning kommer der automatiske opdateringer fra Microsoft. Disse kan du ikke fravælge i tilfælde af at programmet eventuelt ikke kører optimalt med en Extension efter en opdatering. 

Her kan du se priser på Dynamics 365 Business Central.

Hos Logos Consult tilbyder vi Business Central løsninger til både Cloud og On-Premises. Du er altid velkommen til at kontakte os for at få rådgivning om begge løsninger ift. din virksomhed.

Hvad er SaaS, Cloud og On-Premise? Og hvilke forskelle er der mellem disse platforme? Hvilken platform vil passe til din virksomhed? I denne video præsenterer vi fordele og ulemper ved On-Premise og SaaS ERP-løsninger. Videoen er fra den 8. februar 2023, og er en optagelse af vores webinarer.

Spørgsmål om Dynamics 365 Business Central On-Premises?

Du er altid velkommen til at kontakte os. Vi kan give dig rådgivning og sparring konkret for din virksomhed.

Måske har du spørgsmål om priser, abonnement, din evt. nuværende ERP licens, programfunktionalitet, flytning af data fra nuværende ERP løsning osv.

Kontakt vores salgsafdeling. Gratis og uforpligtende.

Logos Consult har leveret løsninger til flere end 1000 virksomheder siden 1997. Vi kan også hjælpe din virksomhed.

Scroll to Top
hvad er navision

E-bog med 23 Tips og Tricks

Vil du have e-bogen til Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV)? Tilmeld vores nyhedsmail og få e-bogen.

Vi sender nyhedsmails ca. 3 gange om måneden. Du kan altid afmelde dig.

Bliv Ringet Op

Udfyld felterne og bliv ringet op inden for 24 timer til en uforpligtende snak omkring dine behov

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.