Dynamics 365 Business Central Cloud – moderne ERP som SaaS

Dynamics 365 Business Central er et moderne og effektivt ERP system

Dynamics 365 Business Central er et moderne og effektivt ERP system. Programmet kan anskaffes som On-Premise og som SaaS (Software as a Service). 

Når man vælger en Dynamics 365 Business Central on-premises udgave, betyder det, at programmet ligger på din virksomheds server eller hos en hosting-partner (Cloud).

Når man vælger SaaS udgaven, betyder det, at programmet fungerer som en SaaS løsning i Microsofts “sky” via deres Azure datacentre. 

Overvejer du en cloudbaseret ERP-løsning?
Dynamics 365 Business Central Online – også kaldet Business Central Cloud eller SaaS – er Microsofts moderne ERP-program, hvor der automatisk kommer opdateringer til programmet. Det betyder, at du ikke selv skal stå for drift eller vedligeholdelse.
Med en cloud-løsning slipper du for at tænke på servere, vedligehold og teknisk drift – og du er altid på den nyeste version af programmet.

Der er forskelle mellem Dynamics 365 Business Central SaaS og On-premises

Der er forskelle på, om du vælger SaaS udgaven eller On-premises udgaven af Dynamics 365 Business Central:

  • Business Central SaaS hostes via Microsoft Azure datacentre. Med On-premises opbevares data på egen server eller hos en hostingpartner.
  • Med en SaaS udgave betaler du pr. måned pr. bruger. Dét gør du også med On-premises udgaven. 
  • Der kommer automatiske opdateringer fra Microsoft med SaaS udgaven. Med en on-Premise udgave skal man vælge, hvornår programmet skal opgraderes.

Hos Logos Consult kan vi levere Business Central til både SaaS og On-premise, og vi vil i første omgang gerne tage en uforpligtende dialog med dig om din virksomheds krav til et nyt system, integrationer til andre programmer samt hosting mv.

Med Business Central SaaS udgaven betaler du pr. måned pr. bruger.
business central cloud

Hvad kan du med en SaaS løsning?

En SaaS (Software as a Service) licens til Business Central betyder, at din virksomhed lejer programmet. Opdateringsabonnementet til Microsoft er inkluderet i prisen. Med dette abonnement har din virksomhed retten til at benytte nyeste version af programmet. Serverdrift og regelmæssige opdateringer af Business Central er inkluderet i SaaS licensen.

Hvad betyder det at vælge Business Central som SaaS?

  • Du lejer programmet og betaler en fast pris pr. bruger pr. måned

  • Microsoft står for hosting, drift og sikkerhed via deres Azure-datacentre

  • Programmet opdateres automatisk med ny funktionalitet – uden meromkostninger

  • Du arbejder i webbrowser eller app, uden behov for lokal installation

  • Du får løbende adgang til de nyeste funktioner, herunder AI som fx Copilot

Du kan også købe en On-Premise licens til programmet. Det kaldes et Subscription abonnement. Som kunde skal du dog selv vurdere, hvornår programmet skal opdateres, og arbejdet i at opgradere programmet betales separat. Arbejdet med at opgradere programmet kan vi som certificeret Microsoft partner håndtere.

Som Microsoft partner kan vi også levere licenser til programmet, da kunder ikke kan leje licens direkte hos Microsoft, men skal igennem en forhandler som f.eks. Logos Consult. Med en On-Premise løsning kan du selv bestemme, om Business Central løsningen skal ligge på en server i din virksomhed eller varetages af en hosting-partner.

Fra jorden til skyen-min

SaaS eller On-Prem?

Vi hjælper dig med at vælge

Business Central kan leveres både som Online (SaaS) og som On-Premises – dvs. installeret på egen server eller hos en hostingpartner.
Det er ikke enten-eller, og valget afhænger af din virksomheds behov.

Hos Logos Consult hjælper vi med at afdække:

  • Krav til integrationer og opsætning

  • Ønsker til opdateringsstyring og releasehåndtering

  • Overvejelser om dataplacering og compliance

  • Økonomi, licensstruktur og teknisk miljø

On-Prem-løsningen kan også tilgås via browser og app – på samme måde som SaaS-udgaven. Forskellen ligger primært i, hvordan programmet driftes og opdateres.

Priser

Der er ikke den store forskel på SaaS og On-premises, når man betaler pr. måned pr. bruger.

Her kan du se priser på Business Central. Kontakt vores salgsafdeling for en konkret pris til din virksomhed. Ring til os og få gratis rådgivning og tilbud.

Dynamics 365 Business Central skal lejes via en Microsoft partner. Som Microsoft partner kan vi vejlede dig i de forskellige løsninger – med fokus på den løsning, der passer til din virksomhed.

Hvis du i dag betaler vedligeholdelse på en ældre Microsoft-løsning (NAV, C5 eller AX), kan du muligvis få 40 % rabat i 3 år via Microsofts Bridge to the Cloud-program. Kontakt os, hvis du vil høre, hvordan det kunne se ud for din virksomhed.

Spørgsmål om Dynamics 365 Business Central Cloud?

Du er altid velkommen til at kontakte os. Vi kan give dig rådgivning og sparring konkret for din virksomhed. Gratis og uforpligtende.

Måske har du spørgsmål om din evt. nuværende Dynamics licens og abonnement, priser, programfunktionalitet, data i “skyen” osv.

Kontakt vores salgsafdeling. Vi er klar til at hjælpe dig.

Logos Consult har leveret løsninger til flere end 1000 virksomheder baseret på Dynamics NAV og 365 Business Central siden 1997. Vi kan også hjælpe din virksomhed.

Vi hjælper både virksomheder, der ønsker en moderne ERP cloud-løsning (SaaS) og dem, der har brug for en mere klassisk On-Prem løsning med særlig opsætning eller integrationsbehov. Vi starter altid med en uforpligtende snak, hvor vi ser på dine forretningsbehov og muligheder med Business Central.

Scroll to Top

Bliv Ringet Op

Udfyld felterne og bliv ringet op. Så tager vi en uforpligtende snak omkring dine behov.

hvad er navision

E-bog med 23 Tips og Tricks

Vil du have e-bogen til Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV)? Tilmeld vores nyhedsmail og få e-bogen.

Vi sender nyhedsmails ca. 3 gange om måneden. Du kan altid afmelde dig.