Microsoft Dynamics 365 Business Central til - få en løsning der passer til din virksomhed

Microsoft Dynamics 365 Business Central er en komplet ERP løsning. Programmet har tidligere haft navnene Navision og Microsoft Dynamics NAV.

Dynamics 365 Business Central er en komplet ERP (Entreprise Ressource Planning) softwareløsning, og hos Logos Consult har vi gennem tiden leveret mere end 1000 Dynamics løsninger. Vi er også klar til at levere en løsning til din virksomhed. 

Du får en løsning til din virksomhed der kan løfte processer indenfor:

Hos Logos Consult bidrager vi gerne med inspiration og rådgivning til at opnå bedre udnyttelse af programmet, færre manuelle processer, effektivisering, undgå tidsspild osv.
dynamics 365 business central

Det handler om at spare tid for dig og dine kolleger

Når man i en virksomhed vælger en Dynamics 365 Business Central løsning betyder det, at man kan opnå:

  • Tidsbesparelser
  • Enklere arbejdsprocesser for medarbejderne
  • Automatisering og fejlminimering
  • Bedre datakvalitet
  • En tidssvarende IT platform som anvendes af mere end 160.000 forskellige virksomheder
  • En ERP løsning hvor Microsoft kontinuerligt sikrer udvikling for at imødekomme kundernes behov

Det er et omfattende program med mange muligheder.

Programmet har AarBus (tidl. Busselskabet Aarhus Sporveje) og mange af vores andre kunder gavn af hver dag.
Medarbejderne hos AarBus sparer tid i løbet af arbejdsdagen takket være en komplet Dynamics 365 Business Central (NAV) løsning. 

Overvejer du at anskaffe nyt ERP system?
Her får du svar på spørgsmål, som de fleste stiller inden et ERP projekt, som f.eks. “Hvad der sker med mine historiske data, når jeg skifter system?”, “Hvad sker der med mine tilpasninger?” eller “Hvor mange ressourcer skal jeg bruge på projektet?”.

Fokus på at drive forretning og skabe vækst

Hos Logos Consult får du ikke bare hjælp til at tilpasse, implementere og benytte Dynamics 365 Business Central programmet – du får også en sparringspartner, der kan hjælpe med at optimere forretningsprocesser og arbejdsgange i virksomheden.

Vi hjælper dig til at få mest muligt ud af dine kostbare funktionærtimer, så du får flere ressourcer til at drive forretning og skabe vækst.

Programmet kan nemt og kosteffektivt tilpasses din virksomheds behov for særlig funktionalitet.

Hos Logos Consult har vi erfaringen til at kunne sætte os ind i din forretning, og vi er specialister i at se mulige effektiviseringer i dine digitale arbejdsgange.
Nyeste Business Central
Her kan du læse vores factsheet om nyheder og forbedringer i nyeste Business Central version (BC21)

Overvejer du et nyt Business Central system?

Der er flere grunde til at skaffe sig et nyt Business Central program. Måske skal det nuværende program opgraderes til en ny version eller måske anvender I et andet ERP-program eller lignende i jeres virksomhed, og er nysgerrig på hvad et nyt Business Central program kan bringe af muligheder for virksomheden?

Hvis du har overvejelser om at skaffe et nyt Dynamics 365 Business Central system til din virksomhed, er du altid velkommen til at kontakte os. Vi er klar til at rådgive om en ny løsning samt give et prisoverslag på en ny løsning.

Vi ser først og fremmest frem til at høre om de forventninger og krav, I har til et nyt ERP-system.

Business Central er et omfattende ERP-system med flere muligheder for at løfte de administrative arbejdsprocesser indenfor finans, salg, køb, lager, produktion samt sager og ressourcer.

Prøv 365 Business Central gratis i 30 dage

Det handler om at slippe for tidsspild, data der ikke er opdateret eller alt for mange manuelle arbejdsgange. Istedet kan du bruge tiden på mere indbringende arbejde. Tid der kan skabe vækst for din virksomhed.

Brugere af programmet kan selvfølgelig tilgå programmet fra sin:

  • Computer
  • Tablet
  • Smartphone via en app
365 business central

Vi bruger en del af Logos Consults udviklingsservice. Det gør vi fordi, at Logos Consult finder løsninger, der sparer os for tid og giver bedre kvalitet til vores kunder. Vi finder løbende nyt potentiale sammen med Logos Consult.”

– CFO Rune Vinther Jensen, altinget.dk

Licenser til Business Central

Hos Logos Consult er vi certificeret Microsoft ERP-partner, hvilket betyder, at vi forhandler licenser til Business Central.

Som kunde kan du henvende dig til vores salgsafdeling og få rådgivning om jeres nuværende Microsoft ERP-licenser eller få mere viden om priser på nye brugere til jeres eksisterende Business Central løsning.

Vi kan også hjælpe jer med priser på licenser, hvis I overvejer at skifte fra C5 eller andre programmer. Nogle kunder kan spare penge ved licenskøb ift. et evt. eksisterende Microsoft abonnement. Dét kan vores salgsafdeling rådgive om og som Microsoft ERP-partner kan vi undersøge jeres licensforhold hos Microsoft.

Business Central licenser kan købes som Essentials eller Premium. Essentials indeholder funktionalitet til økonomistyring, salg, køb, rapportering, projektstyring, lagerstyring, HR og CRM. Premium indeholder også dette samt funktionalitet til servicestyring og produktionsstyring. 

Kontakt vores salgsafdeling og få gratis rådgivning

Installation af Business Central – Du kan vælge SaaS (cloud) og On-premise

Business Central programmet kan installeres både som on-premise og SaaS løsning. Det betyder, du kan selv vælge, om programmet skal ligge på jeres egen server eller hos jeres hosting-udbyder, eller om du ønsker at programmet ligger ”i skyen” som en SaaS løsning.

Med en SaaS løsning kan I få automatiske opdateringer til Business Central programmet. Med en on-premise løsning kommer der ikke automatiske opdateringer. Men du kan tegne et opdateringsabonnement hos os, så vi opgraderer løsningen efter aftale med jer. De fleste virksomheder vælger en opgradering hvert 2. eller 3. år. 

Hos Logos Consult kan vi give dig mere detaljeret viden om SaaS og on-premise, så du har mere nyttig viden til at træffe den beslutning, der passer for din virksomhed. Det er relevant at se på den infrastruktur, man anvender i forvejen i virksomheden, og om man ønsker hyppige automatiske opdateringer til Business Central eller at programmet opdateres f.eks. hvert andet eller tredje år.

Vi leverer både SaaS og on-premise løsninger, og vores salgsafdeling kan give dig meget mere brugbar viden om begge løsninger – kontakt os her.

Du sparer værdifuld tid og får det fulde overblik med Business Central

  • Du frigør ressourcer i bogholderiet – vidste du at op mod 85% af alle økonomidata kan bogføres helt automatisk ved kilderne; køb og salg?
  • Du sparer tid med indkøbsstyring og automatiseret godkendelsesflow
  • Du kan spotte forsinkelser fra leverandører i tide – inden dine kunder rykker dig
  • Du kender den aktuelle lagerværdi hver dag
  • Du får styr på kontoskemaer
  • Og meget mere
Tips til programmet

Du får meget viden på kort tid. Der er begrænset antal pladser så tilmeld dig allerede nu.

Business Central hed tidligere “Dynamics NAV” og “Navision”

Programmet har eksisteret siden 1995, og er oprindeligt udviklet i Danmark. Dengang hed det Navision. I 2007 skiftede programmet navn til Dynamics NAV.

I 2018 valgte Microsoft, at give Microsoft Dynamics NAV et nyt navn.

Programmet hedder derfor nu Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Programmet kan fås som en On-Premise eller Cloud udgave. On-Premise betyder blot, at programmet ligger på en server hos din egen virksomhed, din hosting partner eller via Logos Consult, da vi også tilbyder et abonnement med hosting. Cloud hostes via Microsoft Azure.

Kontakt os i dag og få rådgivning om en løsning, der passer til din forretning. 

Opgradering til ny Business Central

Anvender din virksomhed i dag en tidligere udgave af Business Central eller Dynamics NAV, og er du nysgerrig på, hvad nyeste programversion kan bringe af muligheder for din virksomhed?

Her kan du læse mere om nyeste Business Central.

Mange virksomheder vælger at opgradere sit ERP-program, når versionen er 5-10 år gammel. Det handler om at have software, der er kompatibel med virksomhedens øvrige software og muligheden for at anvende nyeste funktionalitet i programmet. Microsoft udvikler kontinuerligt på Business Central og frigiver nye funktioner og forbedringer i programmet.

Er du interesseret i at vide mere om, hvordan jeres Dynamics NAV eller Business Central løsning kan opgraderes? Måske har du også brug for et pris-overslag? Du er altid velkommen til at kontakte os. Vi giver gerne et uforpligtende tilbud på en opgradering. Vores udviklerteam har desuden mulighed for at vurdere jeres nuværende løsning og bl.a. se på hvor mange tilretninger, I har i programmet. Det har indflydelse på opgraderingen til en ny løsning.

Vi er meget glade for vores løsning. Vi tog en ny Navision løsning med visse tilretninger til især projektstyring i brug i 2006. Vi tegnede samtidig et abonnement på den løbende vedligeholdelse, og er siden blevet opdateret til ny version adskillige gange“.
Helle Sørensen, BC Maskinfabrik A/S

Udfyld formularen og få et tilbud på Business Central til din virksomhed - helt uforpligtende

Support og vedligehold

Hos Logos Consult leverer vores team af konsulenter og udviklere dagligt support til vores mange kunder. Vores kunder har typisk 1-2 konsulenter, de arbejder tæt sammen med. Derudover har vi minimum en konsulent til rådighed i Supporten hver dag, så du kan få hjælp til fejlmeddelelser eller andre udfordringer med dit Business Central program.

Mange af vores kunder har også et abonnement hos os, så vi sørger for at opgradere deres Business Central løsning. Hermed bliver programmet vedligeholdt og kompatibel til andet software.

Vi tilbyder klippekort til support. Er du kunde hos os, kan du kontakte vores salgsafdeling eller den konsulent, du plejer at tale med. Er du ikke kunde os, så kontakt vores salgsafdeling først.

Support foregår over telefon. Vi kobler på din skærm via Teamviewer, hvor du selvfølgelig først skal give tilladelse til skærmdeling så vi kan se dit program.

business central saas

”Før mit køb var jeg i tvivl, om jeg ville få brugbar viden. Men det har jeg fået. Bøgerne giver en grundig trin-for-trin gennemgang, og nu kan jeg selv foretage opsætninger i NAV. Jeg kan anbefale bøgerne til andre – især til bogholdere og controllere.”
– Hans Wolff, Aalborg Handelsskole  

Bøger

Hvis du har brug for mere viden om Dynamics 365 Business Central, kan du købe flere manualer til programmet. Bøgerne er skrevet af vores konsulenter, og de er på dansk. Du kan bl.a. læse om finansopsætning og få viden om, hvordan du sætter kontoplan, budgetter, dimensioner osv. op i programmet. Du kan også læse om tilbud, ordrer, styklister osv. samt oprettelse af debitorer, kreditorer mv.

Mange vælger at bruge bøgerne, når de skal lære at arbejde i en ny version af programmet, eller anvender bøgerne som opslagsværker, når de skal arbejde med funktionalitet i programmet som de ikke tidligere har anvendt.

Bøgerne er primært skrevet til vores kurser i Business Central. Et kursus varer kun én dag og her lærer du virkelig meget om programmet. Det er en af vores konsulenter, der underviser på kurserne.

”Kurset har givet mig større kendskab til Business Central og de muligheder der er.
Det bedste ved kurset var de rigtig gode materialer til hjemmebrug.
Tre andre fordele kurset har givet mig er, indblik i tilpasning, indblik i områder vi p.t. ikke bruger og sparring med andre på kurset.
Jeg vil anbefale kurset til andre som er nybegyndere i Business Central eller skal til at have Business Central, fordi Pia var en fantastisk formidler.
Desuden var det fine lokaler og super forplejning”
Jeanette Sørensen, SHT A/S

Undervisning

Hos Logos Consult har vi gennem flere år tilbudt åbne kurser i Business Central. Det betyder, at alle kan deltage på kurserne. Her gennemgår vi grundlæggende funktionalitet i programmet og underviser i bl.a. økonomistyring samt debitor- og kreditorstyring

Derudover tilbyder vi ”lukkede” kurser for virksomheder, hvor vi kan tilpasse undervisningen til medarbejdernes behov for programviden.

Når man i en virksomhed har fået implementeret et nyt Business Central system, anbefaler vi, at man får undervisning i programmet. Virksomheden kan f.eks. vælge, at bogholder og andet administrativt personale skal have undervisning i programmet. Det er en fordel at kende programmets funktioner og muligheder, så man anvender det hensigtsmæssigt. De fleste kursister oplever desuden, at de får inspiration til, hvordan de kan arbejde nemmere og hurtigere i programmet.

Hos Logos Consult skriver vores konsulenter bøger til programmet. Bøgerne anvender vi til undervisningen på kurserne. Er du interesseret i selv at anvende bøgerne, kan du se udvalget her i vores webshop. Mange brugere anvender bøgerne som opslagsværker eller manualer til at komme i gang med programmet.

Kontakt vores salgsafdeling og få gratis rådgivning

Mere end 25 års erfaring med Business Central

Hos Logos Consult har vi flere års erfaring med Business Central. Vi er 30 engagerede medarbejdere – med en gennemsnitlig anciennitet på mere end 7 år. Flere har arbejdet i ERP branchen i mere end 10 år.

Igennem tiden har vi leveret mere end 1000 løsninger baseret på Navision, Dynamics NAV og Dynamics 365 Business Central.

Har du spørgsmål til din nuværende løsning eller er du interesseret i en ny Business Central løsning, er du altid velkommen til at kontakte os.

Se hvordan programmet virker

Du får meget viden på kort tid.

Der er begrænset antal pladser så tilmeld dig allerede nu.

Rapportering og økonomistyring i Business Central

Business Central er et program med mange muligheder. Programmet rummer funktionalitet til økonomistyring og rapportering samt avanceret økonomistyring.

Med Business Central kan du bl.a. håndtere fakturaudsendelse samt tilbud, debitor- og kreditorstyring, rykkere, kontoplanen, dimensioner, budgetter, bankkontoafstemning, pengestrømsprognose, Intercompany og meget mere funktionalitet til økonomistyring. Du har mulighed for at oprette flere regnskaber i programmet, og programmet kan selvfølgelig også håndtere flere valutaer.

Har du brug for mere rapportering, kan Microsofts Business Intelligence program Power BI anvendes til at samle data fra flere programmer og bygge rapporter til statistik, talanalyser, KPI’er osv.

Kontakt vores salgsafdeling og få gratis rådgivning

Handel og logistik

Business Central har omfattende funktionalitet til at understøtte indkøb, lagerstyring, logistik, salg og finans. 

Programmet giver dig mulighed for at opsætte indkøbsstyring og automatiseret godkendelsesflow. Du kan også håndtere lagerstyring og varebeholdning i programmet. Business Central har også funktionalitet til ordreekspedition, varemodtagelse samt registrering af spild og beskadigede varer.

Du kan også opsætte styklister i programmet.

Hos Logos Consult kan vores konsulenter hjælpe dig med at sætte programmet op til logistik og lagerstyring. Der er mange muligheder. Du kan også få scannerløsninger, der fungerer til programmet så det er nemmere for lagermedarbejdere at modtage og plukke varer fra lageret.

Produktionsstyring

Business Central har funktionalitet til at håndtere avanceret produktionsstyring. Med programmet kan du optimere kapacitetsudnyttelse, så dyre maskiner ikke står stille og jeres ordrer bliver leveret til tiden.

Der er mange muligheder med programmet. Du kan bl.a. planlægge produktionsordrer – alle varer til et komplet projekt samt specifik rute og komponentliste. Programmet kan også håndtere behovsplanlægning, ruter og ruteversioner samt alternative kostpriser for ressourcer. Der er også muligheder med styklister og styklisteversioner samt fantomstyklister. Ikke mindst kan du arbejde med variantstyring ift. kundespecifikke varianter.

Har du brug for at styre produktionsplanlægningen vha. Gantt-diagrammer, tilbyder vi en tillægsløsning med dette, hvor du får et visuelt overblik og kan styre og planlægge produktionen.

Lagerstyring i Business Central
Kontakt vores salgsafdeling og få gratis rådgivning

Business Central til servicevirksomheder

Udover at du kan håndtere de forskellige administrative arbejdsopgaver indenfor finans, salg, køb, produktion osv., kan du også arbejde med projektstyring, tidsregistrering og sager samt ressourcer i Business Central.

Programmet giver mulighed for at planlægge faser efter løbende forbrug og planlægge til faste priser afhængig af behovet.

Du kan få medarbejdere til at registrere arbejdstid på sager. Dét kan de f.eks. gøre ved hjælp af en app så det er nemmere og hurtigere for dem at få sin arbejdstid registreret.

Business Central rummer grundlæggende funktionalitet til at administrere sager og ressourcer i programmet. Du kan f.eks. oprette forkalkulationer for omkostninger og forventet salgsværdi for hver fase – det er meget nemt at lave forkalkulation på baggrund af en skabelon eller en tidligere gennemført sag. Du kan også foretage efterkalkulationer løbende. Har du brug for det, kan du få en detaljeret sammenligning af projektets forventede forbrug med det faktiske forbrug.

I det store hele er der frigivet tid til andet arbejde – og mere spændende opgaver. Det var også det, der var formålet med projektet. For det første at øge tilfredsheden hos brugerne, som skal godkende fakturaer og sende udlæg til os. For det andet at spare tid i arbejdsprocesserne. For det tredje at øge kvaliteten af det, der blev lavet. Når man automatiserer mange arbejdsgange, så undgår man også en masse fejl.”

Det bedste vi har opnået med projektet, er brugerfladen ift. Document Capture og Expense Management. Vi får stadigvæk skulderklap fra brugerne. Systemerne fungerer rigtig godt. Det gør Dynamics NAV også.”

Jan Sørensen, Krifa

Læs hele casen her

Tillægsløsninger

Der findes flere forskellige tillægsløsninger til Business Central.

Flere af vores kunder har eksempelvis valgt at købe tillægsløsninger fra Continia Software. Denne danske virksomhed har udviklet en håndfuld populære tillægsløsninger til programmet som specielt understøtter og optimerer arbejdsprocesser for økonomiafdelingen.

Der er bl.a. løsningen Document Capture, som kan optimere arbejdet med fakturaer. Løsningen kan læse data fra fakturaer (både PDF og scannet papir) direkte ind på linjer i Business Central. Det betyder, at økonomimedarbejdere slipper for at taste data fra fakturaer i Business Central. Løsningen kan også arkivere fakturaerne samt bilag og andre dokumenter, så de kan søges frem senere ved behov.

Vi har også kunder, der anvender tillægsløsningen Expense Management fra Continia. Her kan medarbejdere downloade en app og fra den sende bilag samt kørselsregistrering til Business Central. Som økonomimedarbejder kan man opsætte særlige regler i Business Central, f.eks. automatisk godkendelse af bilag op til en vis beløbsgrænse.

Continia står også bag løsningen Payment Management, som kan håndtere betalingsfiler og kontopostfiler til og fra dit bankbetalingsprogram. Du kan også købe en Continia løsning, der kan gøre arbejdet med opkrævninger nemmere.

Hos Logos Consult samarbejder vi også med Tasklet Factory, som har udviklet en lagerløsning til Business Central. Her handler det om at optimere lageret vha. en mobil stregkodescanningsløsning, der integrerer med standardfunktionaliteten i Business Central og giver lagermedarbejdere mulighed for at behandle ordrer både online og offline. Med løsningen kan lagermedarbejdere håndtere læg-på-lager, pluk, find vare, justere lagerantal, flytte placering mv.

Vi har også selv udviklet en simplere scannerløsning til de kunder, der har brug for en mere enkel løsning til håndscannere, der fungerer til Business Central.

Har du brug for en app til tidsregistrering til din Business Central løsning, har vi udviklet en løsning hertil. Her kan medarbejdere registrere tid og koble det på en sag, og løsningen kan tilrettes efter behov til den enkelte kunde.

Produktionsvirksomheder, der har brug for detaljeret planlægning af produktionen, kan købe tillægsløsningen Visual Production Scheduler til Business Central. Det er et Gantt-skema hvor al grafik er interaktiv, så man kan foretage rettelser med få klik. Løsningen er effektiv til produktionsplanlægning, så man kan se produktionsordrer, forfaldsdatoer, ressourcebelastning og flaskehalse på én gang.

Der findes en tilsvarende løsning til sagsplanlægning i Business Central, hvor man kan se sager, sagsopgaver, sagsplanlægningslinjer og ressourceforbrug og lave rettelser med få enkle handlinger.

Kontakt vores salgsafdeling og få gratis rådgivning
Tips til programmet

Du får meget viden på kort tid. Der er begrænset antal pladser så tilmeld dig allerede nu.

Prøv Business Central gratis

Du kan prøve programmet gratis i 30 dage.

Spørgsmål om Dynamics 365 Business Central?

Du er altid velkommen til at kontakte os.

Tøv ikke med at kontakte os for at få konkret sparring, priser, viden om licenser osv. 

Start med at kontakte vores salgsafdeling på telefon 7585 7399.

Hos Logos Consult har vi leveret mere end 1000 løsninger baseret på Dynamics 365 Business Central (tidligere kendt som Dynamics NAV og Navision) siden 1997. Vi kan også hjælpe din virksomhed.

Scroll til toppen
hvad er navision

E-bog med 23 Tips og Tricks

Vil du have e-bogen til Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV)? Tilmeld vores nyhedsmail og få e-bogen.

Vi sender nyhedsmails ca. 3 gange om måneden. Du kan altid afmelde dig.

Bliv Ringet Op

Udfyld felterne og bliv ringet op inden for 24 timer til en uforpligtende snak omkring dine behov

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.