Servicestyring til virksomheder, som servicerer og vedligeholder udstyr eller genstande, som kræver reparation eller vedligeholdelse

Servicestyring i Dynamics 365 Business Central handler om reparation og vedligeholdelse af serviceartikler

Med servicestyring i Dynamics 365 Business Central (tidligere kaldt Dynamics NAV) handler det om, at din virksomhed kan håndtere:

  • Serviceforespørgsler og servicetilbud
  • Planlægge og håndtere vedligehold af serviceartikler
  • Styre servicekontrakter
  • Optimere reservedelslager

Servicestyring i Dynamics 365 Business Central er særligt målrettet virksomheder, som servicerer og vedligeholder serviceartikler – dvs. udstyr eller genstande, som kræver reparation eller vedligeholdelse.

Vil du have gratis rådgivning eller et tilbud på Business Central? Udfyld formularen så kontakter vi dig.

Et populært system til servicestyring

Vi har leveret flere løsninger til danske virksomheder baseret på Dynamics 365 Business Central.

Her kan du fx læse om AarBus, som anvender NAV til service og vedligehold af de mange, mange bybusser i Århus. Virksomheden har opnået mange tidsbesparelser med deres nye løsning.

Programmet er i mange år gået under navnet Dynamics NAV eller Navision. Men i 2018 ændrede Microsoft programmets navn til Dynamics 365 Business Central. Du får dog stadig den velkendte og populære ERP funktionalitet.

Udover Servicestyring indeholder Dynamics NAV og 365 Business Central også funktionalitet til økonomistyring, projektstyring, salg, køb, lagerstyring, sagsstyring, tidsregistrering mv.

dynamics 365 version

Du får meget funktionalitet til at håndtere Service

Dynamics 365 Business Central indeholder mange funktioner til at understøtte servicestyring i en virksomhed.

Programmet indeholder 3 rollecentre til en servicekoordinator, ordrebehandler eller udførende tekniker. Det betyder at medarbejdere, der har disse lignende roller i en organisation, ser deres vigtigste data, kunder, opgaver mv. som det første, når de logger på programmet.

Her ser du de mange forskellige funktioner i programmet, der understøtter styring af service:

Business Intelligence

  • Opret ad-hoc rapporter for at identificere tendenser, følge op på periodiske serviceaftaler og vurdere teknikernes arbejdsbyrde
  • Overvåg service-performance i dit rollecenter vha. KPI’er (Key Performance Indicators)
  • Del nemt data med kolleger ved eksport til Microsoft Office Word eller Excel

Rapporter

  • Tilgå, analysér og forstå resultaterne og rentabiliteten af serviceforretningen hurtigt ved at oprette rapporter på resultatmål. F.eks. nuværende åbne serviceordrer, svarprocenter, og rentabilitet på installationer og kontrakter.

Serviceordrestyring

  • Få overblik over de åbne servicetilbud, opret hurtigt serviceordrer baseret på kundeanmodninger, eftersalgssager, eller accepter de systemoprettede ordreforslag baseret på periodisk service eller kontraktforpligtelser
  • Før nemt log over udført service for nøjagtig registrering og måling af lønsomhed.

Styring af kontrakt og serviceniveau

  • Håndtér serviceaftaleniveauer, kontrakter eller garantier. Opfyld forpligtelser i forhold til serviceperioder eller svartider og registrer kundepræferencer ved servicebesøg og planlæg
    serviceopgaver proaktivt
  • Registrér faktiske svartider, spor forbrugte reservedele og arbejdstid, generer automatiske kontraktfakturaer og analyser nemt kontraktrentabilitet.

Disponering, planlægning og allokering

  • Definer typiske krav til tid, materialer og ressourcer for en specifik servicetype, allokér efter færdigheder og tilgængelighed blandt serviceressourcer. Tildel derefter serviceordrer
    for at udnytte tilgængelige ressourcer effektivt.
  • Prioriter og eskaler opgaver efter behov med klar viden om serviceordrestatus, kontraktforpligtelser og teknikerens arbejdsbyrde.

Sporing af serviceartikler

  • Spor udstyr, installationer og reservedele, inklusive serienumre, lager, omkostninger og individuel rentabilitet.
  • Anvend præcis sporing, allokering og analyse af historik på varer, omkostninger og sager.

Historik for servicevarer og komponenter

  • Registrer og spor serviceret udstyr, inklusive oplysninger om steder, komponenter, lånt udstyr og reparations- eller udskiftningshistorik.
  • Hurtigere fejlfinding ved opsamling af tidligere serviceartikler giver retningslinjer og procedurer for løsning af fremtidige serviceopgaver.

Prisstyring

  • Fastsæt og vedligehold servicepriser inklusive fastsatte minimum- eller maksimumpriser, kundespecifikke priser, diverse ændringstyper og prisgrupper.
  • Brug enkle prisberegningsskabeloner til at justere forskellige prisstrukturer, serviceparametre og rentabilitetsmål.
servicestyring dynamics erp

Spørgsmål?

Har du spørgsmål om hvad Dynamics NAV og Dynamics 365 Business Central kan gøre for din virksomhed? Så er du altid velkommen til at kontakte os.

Siden 1997 har vi leveret programmet til mange forskellige danske virksomheder. Vi har fokus på at levere et system, der understøtter virksomhedens behov og effektiviserer de forskellige processer fra salg, indkøb til service og vedligehold. Der handler om at undgå manuelle arbejdsprocesser og frigive tid til andet arbejde og at sikre at data er opdateret.

Kontakt vores salgsafdeling på telefon 7585 7399 eller box@logosconsult.dk og få sparring og mere viden. Uforpligtende.

Scroll to Top
hvad er navision

E-bog med 23 Tips og Tricks

Vil du have e-bogen til Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV)? Tilmeld vores nyhedsmail og få e-bogen.

Vi sender nyhedsmails ca. 3 gange om måneden. Du kan altid afmelde dig.

Bliv Ringet Op

Udfyld felterne og bliv ringet op. Så tager vi en uforpligtende snak omkring dine behov.