Den nye NAV programversion

22. oktober 2018

Microsoft har frigivet en ny udgave af Dynamics NAV. Her kan du læse om det nye indenfor programmet.

Nyheder

Den nye udgave af Dynamics NAV har fået:

  • Nyt navn
  • Ny pris og licensmodel
  • Forbedringer, særligt til web-klienten
  • Tættere integration til andre Microsoft programmer

Microsoft Dynamics 365 Business Centraler det nye navn for Dynamics NAV (også kendt som Navision).

Business Central kan anskaffes med opdateringer og i to udgaver: Cloud eller On-Premises. Hvad det betyder, kan du læse mere om længere nede på siden her.

Business Central har en anderledes licensmodel end Dynamics NAV. Der er kommet nye priser, og definitionen af en bruger er blevet ændret. Med NAV licensmodellen køber man samtidige brugere. Med Business Central modellen køber man navngivne brugere. Konverterer man fra NAV til Business Central, får man 3 navngivne brugere for hver 1 samtidige bruger. Her kan du se priser og brugere til Business Central.

Den nye programversion byder på tættere integration til andre Microsoft programmer, som fx Outlook. Programmet er også blevet forbedret.

Forbedret brugerflade

Med den nye udgave af Business Central er der kommet forbedringer. Særligt forbedringer til web-klienten.

Her får du en kort præsentation af Dynamics 365 Business Central. Du ser brugerfladen til web-brugeren, som har fået et løft ift. til forrige NAV version. Det handler om at få hurtig adgang til sin virksomheds data, regnskabstal og rapporter.
Du kan vælge undertekster i nederste højre hjørne.

2 udgaver: Cloud eller On-Premises

Business Central kan nu fås i 2 udgaver. Men hvad betyder det for din virksomhed?

I april 2018 frigav Microsoft “Dynamics 365 Business Central” som Cloud-udgave. Den ligger i “skyen” på Microsoft Azure. Det er en lukket platform, hvor man ikke har adgang til programmet på samme måde, som man har lokalt. I praksis betyder det blandt andet, at man ikke kan benytte Windows klienten – men kun anvende Business Central som app eller via en web-browser.

I oktober 2018 frigav Microsoft så On-Premises udgaven af Dynamics 365 Business Central. Denne udgave kan også tilgås via Windows-klienten.

I dette skema ser du de grundlæggende forskelle mellem de to udgaver:

Hos Logos Consult kan vi være behjælpelige med hosting samt rådgivning om disse to udgaver.

Extensions er udvidelser. Med Extensions vil man kunne udvide sit program med f.eks. en app eller få lavet sine tilpasninger som Extensions.
Her får du mere detaljeret viden om Cloud, On-Premises, opdateringer og Extensions.

Logos Update Plus er et abonnement, hvor du får opdateret dit program. Opdateringen er planlagt og testet. Her kan du læse mere om opdatering af programmet med Logos Update Plus.

Har du spørgsmål? Så udfyld formularen herunder!

Scroll til toppen
business intelligence

E-bog med 23 Tips og Tricks

Vil du have e-bogen til Microsoft Dynamics NAV (Business Central)? Tilmeld vores nyhedsmail og få e-bogen.
Vi sender nyhedsmails ca. 12 gange om året. Du kan altid afmelde dig.

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.