background-image
  • OVERBLIK
  • STYRING
  • VIDEN

Dynamics NAV 2013

Her kan du læse om dine fordele med Microsoft Dynamics NAV 2013.

Dynamics NAV 2013 giver dig mange fordele

Microsoft Dynamics NAV 2013 blev frigivet af Microsoft i oktober 2012. Denne version rummer et stort antal forbedringer og en del nye muligheder i forhold til tidligere version. Bl.a.:

  • Ny smart brugerflade – programmet er nu tilpasset din rolle i virksomheden
  • Tilgå Dynamics NAV via en browser, fx fra PC, bærbar, tablet som Ipad’en eller andet mobilt
  • Du har hurtigere og nemmere overblik ved hjælp af grafer og figurer
  • “light” brugere til lav pris til de kolleger der kun skal bruge Dynamics NAV få gange, fx til tidsregistrering, vare-modtagelse og lign.
  • Nyheder som pengestrømsstyring (Cash Flow) og omkostningsregnskab (Cost Accounting)
  • Tættere integration til Excel og nye muligheder for at arbejde med forespørgsler i Excel
  • Effektiv ordrebehandling til sortimentsvarer eller varer der samles efter din kundes specifikationer
  • Forbedringer og nyheder inden for finans, lager, logistik, indkøb, sager og ressourcer
  • Nu er det nemmere at integrere til andre systemer

Pengestrøm og omkostningsregnskab

Funktionaliteten til Finans i Dynamics NAV 2013 byder på flere nyheder, bl.a. til at beregne periodevis pengestrøm ud fra beregnede indtægter og udgifter, baseret på finansbudget, salg, køb, service og anlægsaktiver.

Der er også en væsentlig udvidelse af mulighederne for at følge op på afdelinger, kostcentre og profitcentre med det nye Omkostningsregnskab. Det er nu muligt at opdele poster i en række omkostningstyper i en omkostningstypeplan (svarende til kontoplan) i en struktur som alternativ til kontoplanen.

Samtidigt er der nu et nyt værktøj til at håndtere ændringer af momsprocenter når ændret lovgivningen kræver det.

Forbedret indkøbsstyring

Nu kan du sætte en Best Practice op for indkøbsstyring, så der etableres en god indkøbsstyring og lageret derved ikke løber tør for bestemte varer.

Du har nu flere felter som bufferperiode, lot for lot og genbestillingspunkt for at sikre en mere smidig og veltilrettelagt genbestillingsplanlægning.

Lager – styring af montagevarer

Der er nu nye skærmbilleder til lagerovervågning, fx kan du nu se en grafisk tidsoversigt af disponible varer på lager.

Du kan også anvende den nye montage funktionalitet, hvis der ikke er direkte behov for en egentlig produktionsproces – men blot at forskellige varer samles i en indpakning eller at varer samles til et nyt produkt ved enkle operationer.

Her kan du bestille gratis factsheet om alle nyheder i Dynamics NAV 2013 versionen.

Kontakt os

Vil du høre mere om Microsoft Dynamics NAV 2013, og hvordan den kan gavne din virksomhed?

Vi hjælper med alt inden for NAV 2013; rådgivning, opgradering, implementering, priser, hosting, licenser osv.

Du er velkommen til at kontakte os på telefon 75 85 73 99 eller box@logosconsult.dk.

Tips & Tricks til Dynamics NAV