Tre nye løsninger fra Continia Software

7. oktober 2024

Nye muligheder med bæredygtighed, finansstyring og bankintegration

Continia Software, som står bag flere populære tillægsløsninger til Microsoft Dynamics 365 Business Central, har frigivet tre nye løsninger til Business Central. Det drejer sig om Continia Sustainability, Finance og Banking.

1. Continia Sustainability

Med Continia Sustainability får du et kraftfuldt værktøj, der gør det lettere for virksomheder at rapportere på bæredygtighedsmål. Løsningen integrerer direkte med Business Central, hvilket gør det nemt at indsamle og håndtere data, der kan bruges til at opfylde virksomhedens klimamål og leve op til kommende lovgivning om bæredygtighedsrapportering. Du kan indsamle, administrere og rapportere virksomhedens CO2-udledning med en komplet løsning indbygget i Business Central.

Continia Sustainability konverterer automatisk dine data til CO2-ækvivalenter, så du enkelt kan håndtere din virksomheds klimaregnskab.

Løsningen kommer med opdaterede emissionsfaktor-datasæt fra officielle kilder, så du nemt kan udføre præcise beregninger, uden at skulle spilde tid på at indhente emissionsdata. Du kan også tilføje virksomhedens egne datasæt, for mere præcis rapportering.
Løsningen følger GHG-protokollens standarder for konsekvent og sammenlignelig rapportering af udledte drivhusgasser – på tværs af tre scopes og femten kategorier.

Du kan læse mere om Continia Sustainability her.

2. Continia Finance

Med Continia Finance får du adgang til nye avancerede regnskabsmuligheder i Business Central til koncernafstemninger, anlægsaktiver, forbedret rapportering og meget mere. Continia Finance inkluderer et gratis grundmodul, der forenkler en række opgaver i arbejdet med finanskonti, moms og meget mere.

Du kan downloade Continia Finance og bruge grundmodulets essentielle funktioner med det samme. Grundmodulet er gratis. Når du har brug for mere specialiserede funktioner, tilbyder Continia Finance syv ekstra moduler, der hver især er designet til at håndtere nøgleopgaver inden for økonomi. Disse moduler udvider funktionaliteten i Business Central og giver dig mulighed for at tilføje funktioner efter behov:

  • Modulet Forretningsrelationer gør det muligt for dig at gruppere flere kunder eller leverandører i én enkelt enhed, såsom en kæde af butikker og deres moderselskab.
  • Modulet Åbne Finansposter udvider princippet om åbne/lukkede poster, som er kendt fra kunde- og leverandørposter, til finanskonti og posteringer. Dette modul giver dig nogle af de udvidede afstemningsfunktioner, der mangler i Business Central.
  • Udvidede Finansrapporter hjælper dig til at strømline den finansielle rapporteringsproces ved at introducere kontogrupper i stedet for individuelle konti i finansrapporter.
  • Med Udvidede Anlægsaktiver kan du definere skabeloner for anlægsaktiver, som hjælper dig til at fremskynde oprettelsen af nye anlægsaktiver og sikrer ensartethed i måden, de oprettes på.
  • Ratebetalinger gør det muligt at opdele salgs- og købsfakturaer i flere rater, enten før eller efter bogføring.
  • Modulet Niveauinddelte Kontantrabatter giver dig mulighed for at etablere rabattrin på en enkelt salgsfaktura, hvilket giver en række tilgængelige betalingsdatoer for kunderne at vælge imellem.
  • Koncernoverblik giver et omfattende overblik over betalingsrelaterede data, herunder bankbalancer, åbne poster, betalingsimportjournaler, betalingsforslag og finanskonto-poster, der spænder over flere virksomheder.

Du kan læse mere om Continia Finance og de 7 moduler her.

3. Continia Banking

Med Continia Banking får du en løsning, der optimerer og automatiserer dine bankrelaterede processer. Uanset om det gælder betalinger, kontoudtog eller afstemning, så sørger Continia Banking for, at din virksomhed kan håndtere banktransaktioner mere effektivt og fejlfrit.

Continia Banking strømliner og sikrer dine betalings- og afstemningsprocesser ved at automatisere dine betalingsworkflows direkte i Business Central. Løsningen er designet til at øge effektiviteten i dit arbejde – den reducerer fejl med indbyggede valideringskontroller, understøtter direkte bankintegration og sikrer din transaktionshåndtering. Med Continia Banking kan dit team forenkle behandlingen af betalinger og samtidig bevare fuld kontrol over sikkerheden i jeres finansprocesser.

Med løsningen kan du bl.a. sikre, at du får besked om eventuelle ændringer i bankkontooplysninger, før betalingerne behandles. Hvis detaljer som bankkontonummer, IBAN eller SWIFT-kode ændres, kræver systemet automatisk, at du verificerer dem igen, før du fortsætter.

Du kan læse mere om Continia Banking her.

Få rådgivning om Continia løsningerne her

Er du interesseret i at høre mere om, hvordan disse løsninger kan styrke din virksomheds effektivitet? Hos Logos Consult står vi klar til at rådgive og hjælpe dig med implementeringen af de nye løsninger fra Continia Software til din Dynamics 365 Business Central løsning.

Vi kan hjælpe dig med at vælge de rigtige løsninger og selve implementeringen, så din virksomhed hurtigt kan få fuldt udbytte af systemerne. Vi tilbyder også support til din Business Central løsning samt Continia løsninger fra vores erfarne Business Central konsulenter.

Kontakt os i dag og lad os hjælpe dig med at optimere din virksomheds processer med Business Central og effektive tillægsløsninger fra Continia Software. Kontakt vores Salgsafdeling på 7585 7399 eller skriv til box@logosconsult.dk.

Har du spørgsmål? Så udfyld formularen herunder!

Scroll to Top
hvad er navision

E-bog med 23 Tips og Tricks

Vil du have e-bogen til Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV)? Tilmeld vores nyhedsmail og få e-bogen.

Vi sender nyhedsmails ca. 3 gange om måneden. Du kan altid afmelde dig.

Bliv Ringet Op

Udfyld felterne og bliv ringet op. Så tager vi en uforpligtende snak omkring dine behov.