Windows opdatering: Business Central kan evt. ikke åbne

28. januar 2022

Risiko for nedbrud på Business Central Windows klienten

Har du problemer med at åbne dit Business Central program?

Vi har de sidste par dage oplevet en række kunder, der har opdateret deres Windows 10 eller 11 styresystem, og efterfølgende ikke kan åbne sit Business Central program via Windows.
Business Central klienten kan fryse eller lukke ned.
Business Central kan dog godt åbne via web-klienten, dvs. fra en browser.

Fejlen ligger i 5 linjer, som mangler i registreringsdatabasen. Du kan læse om fejlen på Microsofts hjemmeside her

Løsningen er et lille ”regfix”, som læses ind i Windows registreringsdatabase på de berørte maskiner. Vi har anvendt denne løsning med succes på de første installationer, hvor vi har set fejlen.

Oplever du fejlen, kan du selv forsøge at anvende denne fil: Hent filen her. Bemærk at filen er pakket i en zip-fil. Det er .reg filen, der skal anvendes. Anvendelse af filen er på eget ansvar.

Få hjælp fra vores support til fejlen

Vil du hellere have hjælp fra en af vores konsulenter til at løse fejlen, kan du som kunde hos os kontakte vores Support på support@logosconsult.dk eller telefon 7585 7399.

Har du spørgsmål? Så udfyld formularen herunder!

Scroll til toppen
hvad er navision

E-bog med 23 Tips og Tricks

Vil du have e-bogen til Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV)? Tilmeld vores nyhedsmail og få e-bogen.

Vi sender nyhedsmails ca. 3 gange om måneden. Du kan altid afmelde dig.

Bliv Ringet Op

Udfyld felterne og bliv ringet op inden for 24 timer til en uforpligtende snak omkring dine behov

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.