Indkøbsstyring med et effektivt program
Indkøbsstyring i Dynamics 365 Business Central giver overblikket og tidsbesparelser i hverdagen
Med indkøbsstyring i Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidligere kendt som Dynamics NAV og Navision) har du overblikket over fakturaer, lager, indkøbsrekvisitioner mv.
Programmet er en totalløsning til virksomheder, der har brug for økonomistyring, lagerstyring, indkøbsstyring, projektstyring mv.
Programmet giver dig bl.a. indkøbsstyring i forhold til leverandører, lager og levering, godkendelsesflow mv.
Indkøbsplanlægning
Med indkøbsplanlægning kan du holde lagrene oppe på de varer, der sælger – helt automatisk. Bare én vare, der ikke er på lager, kan koste salget af mange flere.
Har du i øvrigt målt, hvor meget tid restordrebehandling koster din virksomhed?
Du kan spare oceaner af tid ved indkøb af både handels- og omkostningsvarer.
Købsrekvisitioner og købsordrer sparer tid ved bestilling, varemodtagelse, godkendelse og ved fakturering. Fakturascanning kan arkivere originalbilagene elektronisk og automatisere en stor del af bogføringen yderligere.
Vil du have gratis rådgivning eller et tilbud på Business Central? Udfyld formularen så kontakter vi dig.
Indkøbsrekvisition sparer tid
Ofte sker indkøb i en selvstændig proces uden om ERP-systemet.
Når fakturaen ankommer, bliver den sendt rundt i organisationen til godkendelse. Først derefter kan den bogføres og blive betalt.
Mange virksomheder vil kunne spare betydelige ressourcer ved at indlede et køb med at lave en rekvisition. Rekvisitionen danner grundlag for købsordren, der senere kan modtages i varemodtagelsen. Når købsfaktura ankommer, kan bogholderiet ofte godkende den uden hverken at skulle indhente godkendelse eller indtaste data.
Indkøbsstyring i Dynamics 365 Business Central giver mange fordele
Med standardprogrammet Microsoft Dynamics 365 Business Central får du funktioner som:
- Kreditorvedligeholdelse
- Varevedligeholdelse
- Tilbagevendende omkostninger (stamdata, indkøb)
- Disponering
- Handelsvarer, vedligeholdelse af disponeringsoplysninger
- Søgning og gennemgang af varer med for lille omsætning
- Bestilling af lagerførte handelsvarer
- Bestilling af ikke-lagerførte handelsvarer
- Bestilling af omkostningsvarer
- Opfølgning på leveringstidsoverskridelse
- Reklamationer og returneringer
- Vedligeholdelse af købspriser
- Vedligeholdelse af købspriser på varekort
- Vedligeholdelse af leverandørspecifikke købspriser
- Salgspriser
- Kalkulationsregler
- Vedligeholdelse af salgspriser på varekort
- Automatiseret godkendelsesflow
Prøv Dynamics 365 Business Central gratis
Er du nysgerrig efter at se, hvordan Dynamics 365 Business Central programmet virker?
Så få adgang her til programmet i 30 dage. Gratis.
Spørgsmål?
Har du spørgsmål om indkøbsstyring?
Du er altid velkommen til at kontakte vores salgsafdeling. Her får du rådgivning og sparring om indkøbsstyring i Dynamics 365 Business Central, priser, licenser mv.
Vores team af konsulenter og udviklere er desuden klar til at hjælpe dig. De leverer dagligt support, opdatering, opsætning, rådgivning, undervisning mv. til vores kunder.