background-image
  • VÆRDISKABENDE KOMPETENCER
  • SIKRE LEVERANCER

Cloud

Cloud udgaven af Dynamics 365 Business Central er en ERP løsning, som kun kan fås via "skyen". Den er hostet på Microsofts eget cloudmiljø Azure. Løsningen har samme funktionalitet som du kender fra Dynamics NAV.

Dynamics 365 Business Central i “skyen”

Dynamics 365 Business Central er en løsning med den samme NAV funktionalitet, som du er vant til. Løsningen kan fås i en on-premises udgave og i en cloud udgave, som er en SaaS (Software as a Service) løsning.

Cloud udgaven ligger i Microsofts “sky” via deres Azure datacentre.

Dynamics 365 Business Central

Med Cloud udgaven betaler du pr. måned pr. bruger. Cloud udgaven kan kun tilgås fra en web-klient.

Der er forskelle mellem Cloud og On-premises

Dynamics 365 Business Central blev lanceret af Microsoft i forbindelse med en Dynamics NAV 2018 opdatering i april 2018.

Du får den samme funktionalitet til finans, lager, indkøb, salg, HR, CRM, service, projektstyring, produktionsstyring osv. med Business Central som du har med NAV i dag. Men der er forskelle på, om du vælger Cloud udgaven eller On-premises udgaven:

  • Business Central Cloud fås kun som web-klient, dvs. du logger på via en web-browser. Business Central On-premises kan fortsat bruges via Windows-klienten og web-klienten.
  • Cloud hostes via Microsoft Azure datacentre. Med On-premises vælger du selv, hvor dit data skal opbevares – på egne servere eller en hostingpartner, du har tillid til.
  • Med en Cloud udgave betaler du pr. måned pr. bruger. Dét kan du også gøre med On-premises udgaven. Denne kan du også betale for én gang, når du køber løsningen.
  • Tilpasninger i Cloud udgaven skal laves som Extensions. Extensions vil være tilpasninger til standard programmet, men uden at man kompromitterer eksisterende programkode. On-Premise udgaven vil fortsat give adgang til den originale programkode.
  • Der kommer automatiske opdateringer fra Microsoft med Cloud udgaven. Du har ikke mulighed for at fravælge en opdatering.

Det er ikke til at forudsige, hvad der vil ske, hvis en Extension stopper med at virke på grund af en opdatering. Microsoft stiller ingen garantier for at disse Extensions, ej heller de certificerede 3. parts Extensions (apps fra Microsoft App-Source), vil fungere efter en opdatering af programmet.

Benytter man sig af Dynamics 365 Business Central Cloud, kan man kun få lavet tilpasninger via Extensions.

Benytter man sig af Dynamics 365 Business Central On-Premise (lokalt), vil man kunne benytte både Extensions og/eller programtilpasninger på normal vis. Med denne løsning får du et program, du kan få lavet tilretninger til og selv styre opdateringer.

Hos Logos Consult anbefaler vi en konservativ tilgang til Cloud udgaven, hvis man har brug for at få lavet tilpasninger/Extensions. Som alternativ kan vi anbefale On-Premise udgaven med et Logos Update Plus abonnement.

Priser

Der er ikke den store forskel på Cloud og On-premises, hvis du vil betale pr. måned pr. bruger.

Her kan du se priser på en On-premises løsning. Du kan købe licensen eller vælge at betale pr. måned pr. bruger. Kontakt vores salgsafdeling for en konkret pris til din virksomhed. Ring til os og få gratis rådgivning og tilbud.

Dynamics 365 Business Central og Dynamics NAV kan købes via en Microsoft partner. Som Microsoft partner kan vi vejlede dig i de forskellige løsninger – med fokus på den løsning, der passer til din virksomhed.

Spørgsmål om Dynamics NAV og 365 Business Central?

Du er altid velkommen til at kontakte os. Vi kan give dig rådgivning og sparring konkret for din virksomhed. Gratis og uforpligtende.

Måske har du spørgsmål om din evt. nuværende Dynamics licens og abonnement, priser, programfunktionalitet, data i “skyen” osv.

Ring til vores salgsafdeling på 75 85 73 99 eller send en mail til box@logosconsult.dk. Vi er klar til at hjælpe dig.

Logos Consult har leveret løsninger til flere end 1000 virksomheder baseret på Dynamics NAV siden 1997. Vi kan også hjælpe din virksomhed.

Tips & Tricks til Dynamics NAV