background-image
  • VÆRDISKABENDE KOMPETENCER
  • SIKRE LEVERANCER
Kontakt os her

Sådan virker Document Output

Send fakturaer, tilbud, ordrebekræftelser, kontoudskrifter osv. i PDF-format vedhæftet til en e-mail – enten med få klik eller fuldstændig automatisk!

Derfor er Document Output smart

Document Output automatiserer dokument- og rapportdistributionen direkte fra Microsoft Dynamics 365 Business Central. Programmet blev tidligere kaldt Dynamics NAV.

Med Document Output har du et stort sortiment af foruddefinerede e-mail skabeloner. Disse e-mail skabeloner er linket til en Business Central-rapport og informationer om modtageren.

Video: se løsningen på under 5 min.

Her bliver du præsenteret for løsningen:

20+ skabeloner klar til brug

Løsningen rummer flere end 20 e-mail skabeloner klar til brug. Skabelonerne er udformet efter dokumenttype og sprog.
Disse email-skabeloner ligger klar til brug i løsningen:

  • Kontoudtog (inklusiv vedhæftning af bilag fra perioden)
  • Følgeseddel
  • Kreditnota
  • Rykker
  • Rentenota
  • Salgsfaktura
  • Tilbud
  • Ordrebekræftelse
  • Købsordre
  • Tracking

Du kan tilpasse skabeloner, idet du kan udforme dine egne skabeloner med din Outlook-klient. Hermed kan du indsætte fx firmalogo men også vedhæfte filer og dokumenter.

Du kan også bruge flettefelter til automatisk indsætning af informationer som afsenderens navn, kundens navn, e-mail osv. Når opsætningen af dine e-mail skabeloner er afsluttet, er det eneste du skal foretage dig at vælge den rapport, du vil bruge.

Aktiviteter bliver gemt

Document Output logger alle aktiviteter. Derfor kan du få overblikket over hvilke dokumenter, der er afsendt hvornår og til hvem.
Unikke faktabokse på kundekortene indeholder oplysninger om e-mail modtagere, adgang til e-mail log og et overblik over dokumenterne. På samme måde indeholder faktabokse på salgstilbud og salgsordrer oplysninger om e-mail modtagere og adgang til en e-mail log.
Faktaboksene giver dig et klart overblik over dine rapporter og din e-mail aktivitet.

Få overblikket over hvem der modtager

Ved afsendelse af rapporter fra Document Output, åbner du en oversigt over alle ikke-sendte dokumenter. Her kan du se, hvem der skal have dokumenter via e-mail, og hvem der vil have dem i papirform. Du kan vælge, om alle dokumenter skal behandles med det samme, eller om du kun vil behandle nogle dokumenter.
Når dokumenterne er afsendt, bliver de mærket som sendt og forsvinder fra oversigten. Du kan også konfigurere Microsoft Dynamics 365 Business Central til automatisk at sende og printe alle dokumenterne med faste intervaller efter behov. Det kan fx være én gang om dagen.

Få mere viden om Document Output

Du er altid velkommen til at kontakte os hvis du har spørgsmål om Document Output til Dynamics 365 Business Central eller Dynamics NAV.

Du kan læse mere her om Document Output

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du vil vide mere om løsningen. Kontakt os her

Tips & Tricks til Dynamics NAV