background-image
  • VÆRDISKABENDE KOMPETENCER
  • SIKRE LEVERANCER
Kontakt os her

Rolle i Business Central Windows klient

Her er vejledning til at skifte rolle i Windows-klienten i Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Sådan skifter du mellem roller i Windows-klienten

Hvis du anvender en Business Central version til og med april 2019, indeholder denne stadig Windows-klient.

Business Central versioner efter april 2019 indeholder ikke Windows-klienten.

Her er vejledning til at skifte rolle i Windows-klienten.

Du skal søge efter “Brugertilpasning” i søgefeltet i øverste højre hjørne (eller på trykke på Ctrl + F3) i dit program. Klik på “Brugertilpasning”:

business central roller

Du kan også bruge denne sti:
/Afdelinger/Opsætning/Programopsætning/Rolledefineret klient/Brugertilpasning.

Du får nu en oversigt frem med brugere. Dobbeltklik på den bruger du vil tildele et andet rollecenter. Du skal vælge rollecenter ud fra feltet Profil-id. Her på billedet kan du se, hvordan du skal gøre:

business central roller

Når du har valgt det nye rollecenter, skal du klikke på knappen “OK”.
Du skal huske at lukke Business Central programmet for at kunne starte op i den nye rolle.

Spørgsmål?

Vil du vide, hvordan man ændrer rolle i web-klienten eller app’en? Så se her.

Har du spørgsmål om Business Central? Så er du velkommen til at kontakte os på telefon 75 85 73 99.

Tips & Tricks til Dynamics NAV