background-image
  • VÆRDISKABENDE KOMPETENCER
  • SIKRE LEVERANCER
Kontakt os her

NAV licenser

Nye Dynamics NAV licenser kan ikke købes efter 1. april 2019. Her kan du også læse om den nye licensmodel og forskellen på samtidige og navngivne brugere.

Dynamics NAV 2018 kan ikke købes efter 1. april 2019

Microsoft har valgt at lukke for salget af nye Dynamics NAV 2018 licenser.

Fra 1. april 2019 kan man ikke længere købe Dynamics NAV 2018 programmet.

Har du købt Dynamics NAV programmet før denne dato, kan du stadig tilkøbe brugere til dit program. Du kan ligeledes tilkøbe Extended Pack og programobjekter til dit Dynamics NAV program.

Extended Pack dækker primært over produktionsstyring og servicestyring samt avanceret økonomistyring og avanceret lagerstyring. Extended Pack findes indenfor “Perpetual” licensmodellen, som rækker over Dynamics NAV versionerne 2013-2018.

Ny licensmodel med Dynamics 365 Business Central

Microsoft har i oktober 2018 frigivet Dynamics 365 Business Central On-Premises. Med frigivelsen følger en ny licensmodel. Dynamics 365 Business Central er nyeste udgave af Dynamics NAV. Business Central rummer fortsat den velkendte Dynamics NAV ERP funktionalitet, som vi kender.

Med det nye program følger en ny licensmodel.

Med Business Central licensen køber man nu “navngivne” brugere og ikke længere “samtidige” brugere, som man historisk har været vant til med Dynamics NAV.

Desuden køber man Essentials eller Premium brugere, og ikke en Starter eller Extended Pack, som man har været vant til med Dynamics NAV Perpetual licensmodellen.

Her kan du se priserne på den nye Business Central licens.

Hvad er forskellen mellem navngivne og samtidige brugere?

Med en Dynamics NAV Perpetual licens køber man samtidige brugere. Det betyder, at man kan have licenser til fx 30 brugere. Men der kan være flere personer end 30, der generelt anvender systemet. Der kan kun være 30 personer på systemet samtidigt.

Med den nye licensmodel til Business Central kan man kun købe navngivne brugere. Det vil sige, at alle de medarbejdere, der skal anvende systemet, skal have én bruger hver.

Man kan altså ikke længere ”deles” om en bruger-adgang.

Med et licensskift fra Dynamics NAV til Business Central bliver 1 samtidig Dynamics NAV bruger til 3 navngivne Business Central brugere. Har du brugere med begrænset adgang (de såkaldte light brugere), får du 3 Team Members pr 1 light bruger. Her er forholdet altså også 1:3.

Bestil gratis factsheet og video om Business Central - se forbedringer og nye funktioner

Overvejer du at anskaffe nyt system?

Så kontakt vores salgsafdeling i dag og få gratis rådgivning om skiftet til det nye system. Hør nærmere om hvad det betyder for din virksomhed.

Vi kan hjælpe dig med at undersøge dine nuværende licensforhold hos Microsoft. Det er uforpligtende og gratis. vi kan også oplyse nærmere om priser og rådgive om licenser, selve NAV og Business Central programmet osv. Vi har mange års erfaring inden for ERP branchen.

Kontakt vores salgsafdeling i dag for gratis rådgivning på telefon 75 85 73 99 eller skriv en kort besked her.

Tips & Tricks til Dynamics NAV