Navision 5.0

Navision 5.0

Læs her om Navision 5.0. Du kan også sammenligne versionen med nyeste Navision version.

Navision 5.0 er fra 2007

Navision 5.0 blev frigivet af Microsoft i 2007. Her skiftede programmet også navn fra “Navision” til “Microsoft Dynamics NAV”. Navision 5.0, som er efterfølgeren til Navision 4.0, har derfor det officielle navn; Microsoft Dynamics NAV 5.0.

Opdateringen fra 4.0 til 5.0 rummer både tekniske og funktionelle forbedringer, herunder helt nye faciliteter. Der kan f.eks. nævnes SMTP mailunderstøttelse, ny Outlook integration, jobkø til batchafvikling, nyudviklet projektstyring, global XML eksport, global link-funktion, dokumentgodkendelse, MapPoint integration og meget mere.

Der er kommet flere nye versioner af Navision programmet siden 5.0. Siden 2018 har programmet heddet Dynamics 365 Business Central, og du kan læse om nyeste version af programmet her.

Navision 5.0 funktionalitet

Her nævner vi et udpluk af ny funktionalitet i Navision 5.0.

5.0 versionen rummer bl.a. integration til Microsoft Office 2003 og senere. Man kan nu eksportere data fra et hvilket som helst vindue i Dynamics NAV til Microsoft Word og Microsoft Excel. Integrationen foregår ved hjælp af XML stylesheets, hvormed data fra et vilkårligt vindue omformateres til et Word- eller Excel dokument. Det er også muligt at få lavet sine egne stylesheets så f.eks. en mailkampagne kan laves direkte fra en debitoroversigt.

Navision 5.0 indeholder også Outlook synkronisering. Den hidtidige Outlook integration er blevet erstattet af et nyt add-in til synkronisering. Ved hjælp af dette kan man mappe tabeller og felter fra NAV til Outlook. Selve synkroniseringen foregår ved hjælp af C/FRONT og NAV Application Server og kræver derfor ikke en NAV klient.

Funktionen jobkø i 5.0 gør det muligt at opsætte udvalgte kørsler og kodeenheder til afvikling på bestemte tidspunkter. Eventuel automatisk igangsætning af jobkøen skal programmeres kundespecifikt.

Modulet “Sager” er redesignet i Navision 5.0. Sagsmodulet er i store træk skrevet helt om. Under sager findes nu niveauet Sagsopgaver, der giver et overblik over sagens faser og disses økonomi. Overblikket gives i et vindue, der minder om en kontoplan med totaler for forkalkulation, forbrug, kontrakt og den fakturerede del heraf. Et helt nyt budgetmodul gør det betydeligt nemmere at arbejde med forkalkulationer, og det nye begreb ”Kontrakt” gør, at man kan håndtere faktureringen helt uafhængigt af forkalkulation og forbrug. F.eks. kan programmet nu håndtere a conto betalinger i forbindelse med sager.
Beregning og bogføring af igangværende arbejder sker nu i to adskilte processer. Igangværende arbejder kan beregnes igen og igen, og man kan udelukke dele af en sag fra igangværende arbejder.
Modulet er på mange områder blevet betydeligt mere smidigt og fleksibelt at arbejde med. Nu kan man f.eks. arbejde med sager i fremmed valuta.

Søger du en ny løsning?

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål om Navision.

Når du vælger en ny Dynamics 365 Business Central hos os, får du hele pakken:

  • Implementering, licenser, udvikling og integrationer
  • Undervisning, support og evt. tilretninger til programmet
  • Vedligehold, opdatering og hosting

Vi har leveret mere end 1000 løsninger til mange forskellige brancher. Vi er også klar til at hjælpe din virksomhed.

Start med at kontakte vores salgsafdeling på telefon 7585 7399 eller send en mail til box@logosconsult.dk. Vi ser frem til at høre om din nuværende løsning og finde en optimal løsning til din virksomhed.

Har du spørgsmål? Så udfyld formularen herunder!

Scroll to Top
hvad er navision

E-bog med 23 Tips og Tricks

Vil du have e-bogen til Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV)? Tilmeld vores nyhedsmail og få e-bogen.

Vi sender nyhedsmails ca. 3 gange om måneden. Du kan altid afmelde dig.

Bliv Ringet Op

Udfyld felterne og bliv ringet op. Så tager vi en uforpligtende snak omkring dine behov.