Navision 3.7

Navision 3.7

Navision 3.7 fra 2003 er en ældre udgave af Navision. Måske overvejer du at skifte fra Navision 3.7 til nyeste Navision?

Navision 3.7 er fra 2003

I forbindelse med Microsofts frigivelse af Navision 3.70 skete der en navneændring inden for Navision produktet. Idet Navision Financials/Attain var det absolut mest sælgende produkt på verdensplan, valgte Microsoft at det fremover kun var dette produkt, der skulle bære Navision navnet. Senere ændrede Navision navn til Microsoft Dynamics NAV, da Microsoft havde andre ERP produkter i Microsoft Dynamics produktrækken.
Siden 2018 har programmet heddet Dynamics 365 Business Central – læs om de mange muligheder med nyeste program her.

Hvad kan nyeste Navision?

Har du Navision 3.7? Men måske overvejer du at skifte til nyeste Navision? Eller du er måske bare nysgerrig efter at læse om al den funktionalitet nyeste Navision kan?

Siden Navision 3.7 er der kommet mange nye versioner af Navision – ikke mindst ny funktionalitet. Vil du vide mere om hvad nyeste Navision program kan?
Du kan læse om nyeste Dynamics 365 Business Central her.

Ligesom alle andre softwareprogrammer har Navision en begrænset levetid. Software slides ikke, men verden ændrer sig og der stilles nye krav til virksomheder, IT, service, levering af varer osv. Dermed stilles der også nye krav til Navision programmet. Måske oplever du allerede nu at der opstår nye behov og udfordringer for din virksomhed som nuværende Navision 3.7 ikke kan imødekomme? Eller jeres Navision 3.7 program kan måske ikke køre på en computer med et nyt Windows system?

Der kan være mange grund til at skifte til et nyt Navision system.

Du kan få gratis e-bog her om at skifte til nyt Navision system. Her kan du bl.a. læse om andres erfaringer med at skifte system.

Navision 3.7 programmet

Fokus i Navision 3.7 har været kvalitetsforbedring, herunder forbedring af de enkelte moduler på basis af input fra kunderne. Specielt i logistik (Supply Chain) og CRM (nu kaldet relationsstyring) er der sket forbedringer, men alle moduler er generelt optimeret.

Logistik modulet (Supply Chain) har været igennem redesign og restrukturering. Der er således gennemført en del ændringer i dette modul. I forbindelse med restruktureringen er det blevet nemmere (og billigere) for mindre virksomheder at komme i gang med logistik-modulet.

I CRM, som nu kaldes relationsstyring, er der sket en del forbedringer – ikke mindst af integrationen med Microsoft Outlook:

  • Synkroniseringen er generelt forbedret og vil f.eks. stadig køre i baggrunden selv om Outlook er lukket.
  • Det er fra Navision muligt at lave opslag direkte til Outlook og se møder, opgaver og kontaktpersoner.
  • Det er også muligt at lave opslag direkte fra Outlook til f.eks. en kunde (kontakt) i Navision. Dette sker via en ny toolbar, som er tilgængelig i Outlook.
  • Integrationen af møder er forbedret, således at der kan været et ubegrænset antal deltagere og at der kan vælges både kunder (kontakter) og sælgere.

Udover ovennævnte eksempler er der en lang række andre funktionelle og tekniske forbedringer fra tidligere version, Navision Attain, til Navision 3.7.

Kontakt os

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål om Navision 3.7.

Vi er certificeret Microsoft Navision Partner og kan rådgive om Navision 3.7 og nyeste version samt opgradere, implementere og supportere programmet.

Kontakt os her om Navision.

Har du spørgsmål? Så udfyld formularen herunder!

Scroll to Top
hvad er navision

E-bog med 23 Tips og Tricks

Vil du have e-bogen til Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV)? Tilmeld vores nyhedsmail og få e-bogen.

Vi sender nyhedsmails ca. 3 gange om måneden. Du kan altid afmelde dig.

Bliv Ringet Op

Udfyld felterne og bliv ringet op. Så tager vi en uforpligtende snak omkring dine behov.