background-image
  • OVERBLIK
  • STYRING
  • VIDEN

Sagsstyring

Du får overblikket med sagsstyring i standardprogrammet Dynamics NAV.
Få styr på tilbudsgivning, forkalkulation, forbrug, igangværende arbejde og meget mere.

microsoft_dynamics_nav_navision_konsulent

Forkalkulation

Dynamics NAV giver dig værktøjerne til forkalkulation og tilbudsgivning. I Dynamics NAV kan du bruge skabelonkalkuler eller faktisk forbrug på gennemførte sager som grundlag for forkalkulation af projekter.

Du kan også faseinddele dit projekt, så både forkalkulation, forbrug og indtægter kan adskilles i de enkelte faser.

Hvis du ønsker det, kan du lægge faste priser og rabatter på dine projekter, så du fakturerer kunden som aftalt. Du kan registrere forbrug af underleverandørarbejde og skaffevarer med automatisk avancetillæg. Dynamics NAV kan spare dig for mange ærgerlige fejlfaktureringer.

 

Få rådgivning om projektstyring og Microsoft Dynamics NAV (Navision) - Kontakt os her

Forbrug

Med Dynamics NAV kan du se det aktuelle forbrug af varer, underleverandørarbejde og omkostninger på dit projekt, så snart købet er bogført. I Dynamics NAV sker bogføring af indkøb på projektet samtidigt med finansregnskabet.

Har du styr på dine efterkalkulationer? I Dynamics NAV kan du når som helst udskrive en detaljeret sammenligning mellem forventet og faktisk forbrug – helt ned på et enkelt varenummer eller en bestemt ressource.

Projektets økonomi

Vil du styre fastprisopgaver, så de faktureres til rette tid?

Med Dynamics NAV får du det fulde overblik over projektets økonomi i ét skærmbillede – uanset om du arbejder til fast eller variabel pris.

Du kan også sikre dig overblikket over betaling for alle dine ekstraarbejder. Med Dynamics NAV kan du nemt følge ændringer i budget og projektgrundlag og sikre dig, at ekstraarbejder bliver faktureret.

Samtidigt kan du kende den præcise værdi af dine igangværende arbejder. Forskydninger i værdien har stor betydning for det dækningsbidrag, du kan læse i dit regnskab.
Med Dynamics NAV kender du værdi af igangværende arbejde lige nøjagtig, når du har brug for det. Du kan vælge mellem hele fem beregningsmetoder.

Sagsstyring i Dynamics NAV giver mange fordele

Her er nogle af de funktioner, du får med standardprogrammet Dynamics NAV:

  • Oprettelse af ny sag
  • Forkalkulation
  • Kontrahering
  • Udskrive arbejdsgrundlag på sagsopgave(r)
  • Manuel forbrugsregistrering, sagskladde
  • Automatisk forbrugsregistrering, sagskladde
  • Forbrugsregistrering i købsfaktura
  • Forbrugsregistrering i sagsfinanskladde
  • Fakturering, flere sagsopgaver
  • Fakturering, enkelt sagsopgave
  • Kreditering
  • Afslutning af sager
  • Efterkalkulation
  • Beregning af igangværende arbejder
  • Udelukke dele af en sag fra værdi af igangværende arbejder
  • Beregning af værdi af igangværende arbejder

 

Få rådgivning om projektstyring og Microsoft Dynamics NAV (Navision) - Kontakt os her

Spørgsmål om sagsstyring?

Du er altid velkommen til at kontakte os hvis du har spørgsmål om sagsstyring.
Kontakt os i dag på box@logosconsult.dk eller telefon 75 85 73 99.

Tips & Tricks til Dynamics NAV