background-image
  • OVERBLIK
  • STYRING
  • VIDEN
Kontakt os her

Tjeklisten til handel og indkøb

Her er top 9 tjeklisten

Arbejder du med handel, indkøb og logistik?

Måske arbejder du inden for engroshandel og forhandler fødevarer, kontorartikler, hardware, værktøj – eller noget helt andet.

Microsoft Dynamics NAV (Navision) er et fleksibelt ERP program til at håndtere de ting, du arbejder med.

Bruger du de her funktioner?

Her er blot et udpluk af nogle af de ting, du kan bruge Microsoft Dynamics NAV programmet til.

1. Køb og salg – automatisk bogføring

Op mod 85% af alle økonomidata kan bogføres helt automatisk ved kilderne – køb og salg.

Du kan frigøre mange ressourcer i bogholderiet med de rigtige arbejdsprocesser.

2. Kundeaftaler om priser og rabatter

Med Dynamics NAV kan du sætte strukturen op, så du undgår fejl i ordrebehandling og fakturering.

3. Indkøbsplanlægning

Med indkøbsplanlægning kan du holde lagrene oppe på de varer, der sælger – helt automatisk.
Bare én vare, der ikke er på lager, kan koste salget af mange flere.

Har du i øvrigt målt, hvor meget tid restordrebehandling koster din virksomhed?

4. Spar tid ved indkøb af varer

Du kan spare oceaner af tid ved indkøb af både handels- og omkostningsvarer.

Købsrekvisitioner og købsordrer sparer tid ved bestilling, varemodtagelse, godkendelse og ved fakturering.

Fakturascanning kan arkivere originalbilagene elektronisk og automatisere en stor del af bogføringen yderligere.

5. Opdag forsinkelser fra dine leverandører i tide

Med Dynamics NAV kan du nå at rykke dine leverandører, før dine kunder rykker dig.

6. Omsætning

Ved du, hvor din omsætning kommer fra?

Er din omsætning fordelt rigtigt mellem nye og gamle kunder?

Hvor god er din virksomhed til at fastholde kunder og omsætning i mere end 5 år?

Disse og mange andre svar kan du få ved at knytte de rigtige dimensioner til dine regnskabsdata.

7. Kend den aktuelle lagerværdi hver dag

Forskydninger i lagerværdien har stor betydning for det dækningsbidrag, du kan læse i dit regnskab.

Med Dynamics NAV kender du omsætning, vareforbrug og dækningsbidrag præcist, når du har brug for det.

8. Svind og forbrug

Du kan få styr på svind og forbrug af egne varer.

Dynamics NAV gør det muligt at tage varer ud af lageret og få dem bogført som svind, vareprøver eller eget forbrug i regnskabet – i én og samme arbejdsgang.

9. Rykkerprocedurer

Dynamics NAV kan styre og understøtte systematisk rykning af debitorer, så du sparer likviditet og afværger eventuelle tab, før de bliver til katastrofer.

Renter og gebyrer kan beregnes og opkræves individuelt.

Kontakt os

Er der nogle af funktionerne på listen du ikke bruger?

Lad os hjælpe dig.

Det handler om at få fuldt udbytte af sit Microsoft Dynamics NAV program.

Programmet skal være værktøjet til at effektivisere og optimere forretningsprocesser i virksomheden. Dynamics NAV understøtter nemlig flere hundrede almindeligt brugte forretningsprocesser – og vi ved, hvordan det kan gøres mest effektivt.

Du er altid velkommen til at kontakte os. Kontakt os på telefon 75 85 73 99 eller skriv til os her

Tips & Tricks til Dynamics NAV